Lucca in de wachtstand

15 november 2021 - Lucca, Italië

Terwijl ik sinds gisteren zit te wachten tot mijn fiets gerepareerd is door een jongeman die nog nooit een Gazelle met middenmotor had gezien in plaats van Lucca bekijken én het ook nog regent, schrijf ik verder over mijn reis. Het weer zit dus al een paar dagen tegen, maar het is niet koud, zo’n 16 graden, en dat maakt veel goed.

Vanaf La Spezia, waar ik verder niks te zoeken had en de enige overnachtingsplek armoedig en nat was, ben ik via de autostrada verder gereisd naar Lucca. Het plan was Pisa, maar ik weet niet of ik daar nog zal komen, want ik ga niet naar Florence, maar naar Siena. Net zo mooi volgens zeggen en hopelijk beter te doen. Ik zie op tegen weer zo’n grote stad en het gedoe met parkeren en overnachten. Teveel zoeken, lopen, gedoe met bussen en buskaartjes, waardoor ik geen puf meer overhou voor waar ik eigenlijk voor kwam.

Lucca is een prachtig, heel oud stadje met een ongeschonden stadsmuur er helemaal omheen van zo’n 4,5 km. Er is een park op aangelegd waar je kunt wandelen en fietsen en zelfs ín de muur kan dat. Dus heb ik met Gilles achterop gefietst. -Overal waar ik kom heb ik bekijks. In Italië kijken de mensen positief verrast door een-hond-in-een-mandje-achterop; in Frankrijk fronsten ze vaak-.  Maar fietsen ging dus niet goed: De rem liep aan en mijn fietsreparatieset van mijn vorig fiets bleek heel andere tools te hebben dan ik voor deze fiets nodig heb. Gazelle gebruikt natuurlijk afwijkend torx boutjes…  Gelukkig heb ik eerst Gilles naar de camper teruggebracht en ben toen op zoek gegaan naar hulp, want al dat gedoe mét hond is lastig. Uiteindelijk een fietsverhuur-met-reparatiewerkplaats gevonden. Er was een spaak gebroken, dus dat was te fixen. Na een uur gewacht te hebben, bleek dus dat zo’n fiets nieuw voor hem was en het die dag niet meer zou lukken. En wat doe je als je fiets half uit elkaar ligt? Afdruipen en wachten. Het plan is nog steeds om vandaag de bezienswaardigheden te bekijken, maar met buien en zonder fiets kom ik niet ver.

Het blijft regenen, dus ga ik moed verzamelen en mijn regenjas en paraplu opzoeken en kijken of mijn fiets klaar is. Wordt vervolgd…

1. Mimi:
    Ga toch lekker breien!
  2. Catalina:
    😁😍😘
  3. Jacqueline:
    15 november 2021
    Sienna is prachtig!!!!! Heel die streek trouwens, weet niet of ik t goed spel : SanGimigano.. lekkerste chocolade-ijs van de wereld( officieel)!!! En mooi stadje op de koop toe…..
  4. Catalina:
    15 november 2021
    Ik ben benieuwd! Bedankt voor de tip.
  5. Catalina:
    20 november 2021
    San Gimignano en het ijs heb ik gemist, want dat lag te ver uit de route. Jammer!
  6. Loek en els Van wijngaarden:
    15 november 2021
    Hoop dat je fiets snel gemaakt is zodat je verder kan doen wat je wilt gaan doen,
    Sterkte, we blijven je volgen
  7. Catalina:
    15 november 2021
    Dankje, ik wacht nog steeds. Ze doen hun best, maar begrijpen niets van zo’n zware Hollandse elektrische fiets… Het was alleen een kapotte spaak. Zucht.
    Maar het is nu droog, dus kan ik wachten zonder nat te worden. 😂
  8. Janny:
    15 november 2021
    Het zit even niet mee hè. Maar moed houden hoor. Lucca en Sienna zijn idd mooi. Wij zijn daar ook geweest.
  9. Catalina:
    15 november 2021
    Dank je Janny! Nee, het zit idd niet mee, maar ik heb met mezelf afgesproken om de dingen te nemen zoals ze komen, dus wacht ik met goede moed op wat morgen brengt. Groetjes!