Lucca en de fietsenmaker

15 november 2021 - Lucca, Italië

Opnieuw op weg zonder Gilles -arme hond, hij wordt erg zielig van alleen zijn-. Ik hoopte dat mijn fiets zoals afgesproken met lunchtijd klaar zou zijn, zodat ik Lucca’s schatten kon gaan bewonderen. Ik was er om 1 uur en de winkel was dicht…

De telefoon werd niet opgenomen en appjes niet beantwoord. In het koffiezaakje ernaast werkt een aardige gast die ik gisteren met de fietsenmaker had zien praten. Hij wist waar de vrouw van de fietsenmaker werkt, dus ik daarheen. Uiteindelijk is de voortvluchtige via via benaderd én bereikt en kreeg ik een berichtje dat ik om 2 uur terug moest komen. Dán was de fiets klaar. Tja, eigenlijk te lang om te wachten en te kort om iets te doen. Dus koffie gedronken en snel wat boodschapjes gedaan. De mooie kerken en het museum moesten nog even wachten.

Toen ik terugkwam, bleek mijn achterwiel er nog steeds uit te liggen, net als gisteravond. Zo’n fiets hadden ze nog nooit gerepareerd. Met zijn tweeën probeerden ze alles goed te monteren, maar het lukte ze niet. Ik moest nog even wachten…Om 3 uur was het nog steeds niet gelukt, dus nogmaals even wachten, maar om half vier was het tot hun opluchting wel gelukt. Even uitproberen. Helaas, de versnelling werkte nu niet meer……

Er werd een bankje voor me buiten gezet zodat ik even kon zitten. Om vier uur ging ik nog eens binnen kijken: ze hadden de kabel moeten vernieuwen want die was te kort…?!??. Dus het wiel lag er weer uit en ze kregen het er opnieuw niet in. Om half vijf was de fiets eindelijk klaar.
Om nog de illusie van een welbestede dag te hebben, fietste ik naar de Kathedraal van Sint Maarten die net dicht ging….

Vloeken mag niet, huilen helpt niet en in de schemer lijken alle straten en poorten van Lucca op elkaar. Dus verdwaalde ik en toen ik ergens omhoog fietste, schoot de versnelling door en doet dat nu steeds en het kraakt en piept.

Maar de dag eindigde goed, want ik kwam doordat ik verkeerd was gereden een grote, goed gesorteerde biologische winkel tegen en met een tas vol heerlijks fietste ik naar de camper terug. Daar werd ik bijna doodgeknuffeld door Gilles: altijd fijn om welkom te zijn🤣. Ik had in geen drie weken brood gegeten en had echt zin in dit stevige speltbrood.  Gauw een lekkere groenteomelet  en een salade erbij gemaakt en daar heb ik begeleid door een heerlijke Karmeliet van genoten!

Ik geef Lucca morgen nog één kans, als er opnieuw wat misgaat, reis ik door, maar de fiets gaat krakend en piepend mee, die laat ik wel ergens anders afstellen…

1. Els:
    15 november 2021
    Dat valt tegen dan met die fietsenmaker....je maakt wat mee...
  2. Catalina:
    15 november 2021
    Ja, dat verwacht je niet en kun je niet ontlopen. Het is niet anders…
  3. Jacqueline:
    15 november 2021
    Wel echt een staaltje zuidelijke werkdruk meegemaakt😬…….
  4. Catalina:
    15 november 2021
    Ik zit er nu om te lachen. Zou er zo een strip of slapstick bij kunnen bedenken. Die koppies van die gasten en het gekreun om hun zere ruggen: wel zwaar zo’n Hollandse fiets. ‘But good bike! Good bike! 🤣😂
  5. Catalina:
    15 november 2021
    Niet klagen, maar dragen……. Die ken je vast nog wel. En: Azië is nog véél erger. Maar de Aziatische mens heeft de tijd, dat scheelt, daar kun je het dragen.
    Verder: laat je Lucca niet ontnemen. Een pareltje👌 Blijf gewoon een dagje langer, als het kan….. hoe zat dat ook alweer met ‘gejaagdheid’?
    Vind het vreselijk stoer wat je allemaal doet….. geef Gilles een dikke knuffel van me😘
  6. Catalina:
    15 november 2021
    Dank je voor je bemoedigende woorden! Dat had ik uiteindelijk ook besloten.
    En dat wachten en wachten is ook wel eens goed. Dwingt tot relativering: van boosheid en frustratie tot berusting en acceptatie
  7. Catalina:
    15 november 2021
    En Gilles was blij met de knuffel❤️
  8. Catalina:
    15 november 2021
    Wat ik me afvraag: bedoel je met Catalina2 dat ik Catalina1 ben? Een soort moeder-overste van de Catalina’s?
  9. Catalina:
    15 november 2021
    Hoi! Nee, dat is wel een mooie en terechte verklaring! Maar dat is toevallig:het nummer is me gegeven toen ik me aanmelde, omdat er in Zuid-Amerika al een catalina op reislogger is.
    Ik was helaas vergeten dat ik in het verleden schreef onder catalinalindenburg.reislogger.nl
  10. Jacqueline:
    Ik heb niet gereageerd… als Cathelina 1 of zo…… is iemand anders… Jacqueline
  11. Catalina:
    15 november 2021
    Hoi, ik zie mijn reactie daarover niet bij jou, maar bij Catalina1, mijn nicht. Kreeg jij daar een mail over?
  12. Jacqueline:
    15 november 2021
    Misschien net elkaar gekruist…… maar ik kan wel elk commentaar lezen! Tip, mocht je willen roddelen😜
  13. Catalina:
    Weet ik 😂😇
  14. Mimi:
    16 november 2021
    Ik zie de film helemaal voor me! Zie er vooral de humor van in want het is niet anders. Je schrijft geweldig, ik geniet ervan!
  15. Catalina:
    16 november 2021
    Dank je Mimi, ik vind het schrijven een ontdekking! Erg leuk. Nieuwe dag, nieuwe kans. Groetjes! xxx
  16. Rineke:
    17 november 2021
    Dick en ik vinden het ook superleuk om je ervaringen te lezen. Zo beeldend en gezellig.
    Tip voor de streek net onder Siena. Le Crete niet zo toeristisch en een heel apart van landschap met kleine oude dorpjes en stadjes
  17. Catalina:
    17 november 2021
    Hoi Rineke, dank je! Leuk dat jullie mijn belevenissen volgen.
    Bedankt voor de tip. Ik heb net die streek geprobeerd op te zoeken -ik kwam eerst boven Genua uit🤣 daar is ook een Crete, een la Crete en ook bij Venetië een le en nog veel meer-, maar ik kan geen streek die zo heet vinden. Ik zie wel op de kaart net onder Siena een afwijkend, grillig landschap met plaatsjes als La Bicocca, Caggio en San Rocco. Zou dat kunnen?
    Ik ben nu nog onderweg naar Siena, even een reispauze in Pomarance op een heerlijke plek, maar kan dan na Siena via daar naar Wilma reizen.
  18. Rineke:
    17 november 2021
    Officieel heet de streek Le Crete Senesi. Bekijk de site https://www.opvakantienaartoscane.info/ het-prachtige-landschap-van-de
  19. Catalina:
    Gevonden! Dank je 😁👍
  20. Rineke:
    17 november 2021
    De abdij van Monte Oliveto is ook leuk om te bezoeken. Parking bij de abdij.
  21. Catalina:
    Dank je!
  22. Linda:
    18 november 2021
    Siena is een prachtige stadje om te bezoeken. Het centrale plein vindt ik oa supermooi. Je gaat er vast genieten, het oude centrum is ook niet zo groot.
  23. Catalina:
    18 november 2021
    Hoi Linda, ik rijd er morgen heen. Beetje lastig om dicht genoeg bij de stad te komen met de camper, maar ik wil er graag naartoe en er schijnt vanaf de parkeerplaats aan de rand van de stad een bus te rijden. Ben benieuwd! Groetjes