Op dit idyllische plekje stond ik 2 nachten om een stuk van de Via Verde de Sierra te fietsen

3 februari 2024 - Coripe, Spanje

En daarna ben ik met moeite ‘s ochtends vroeg weggevlucht.
Vrijdagmiddag was ik erheen gereden. Het kostte moeite om het te vinden en om er te komen. De weg naar Coripe ging via smalle kronkelende bergweggetjes en door dorpjes waar ik nauwelijks doorheen kon rijden vooral vanwege de her en der geparkeerde auto’s. Het laatste stuk ging over een heel steil en smal ongeplaveid bergweggetje. Gelukkig kwam ik niemand tegen, want dan had ik niet geweten wat ik moest doen.
De beloning was de plek. Wat prachtig! En rustig! Er was een bron met heerlijk water, een afgesloten kapel, een 700 jaar oude Steeneik en er stonden wat campers.
Tot de volgende dag. Het bleek een geliefde plek te zijn voor Spaanse families om in het weekend samen te komen met campers en auto’s om te barbecuen, bij te kletsen en hun kinderen en honden ‘uit te laten’. Dat was lawaaig, maar goed, het was weekend.
Helaas begon er een groep mensen te trommelen. Niet gehinderd door enige muzikaliteit sloegen ze erop los, blijkbaar in de veronderstelling dat harder beter was….. Het duurde uren en leek van alle kanten te komen, want het kaatste tegen de bergen terug. Als ik gedurfd had, was ik weggereden, maar ze bleven maar die berg opkomen en wie naar boven rijdt heeft voorrang. De volgende morgen ben ik vroeg opgestaan en zodra het licht was en de bevroren ruiten ontdooid waren, ben ik de berg afgereden vóór er een nieuw stoet omhoog kwam.

Deze foto werd gemaakt op 3 februari 2024 in Coripe, Spanje met een Apple Iphone Se (2nd Generation).