Weg uit de winterkou

2 december 2023 - Vlissingen, Nederland

Het is bijna zover! Ik ga opnieuw op reis met mijn camper. Dit jaar begint de winter (te) vroeg, of ga ik (te) laat op pad, want het is vandaag, 2 december, koud in Nederland. Het vriest al een paar dagen en het heeft gesneeuwd. Zelfs in ijskoud Vlissingen vallen er minivlokjes. De schaatsers werden voorzichtig enthousiast en ik zou wel mee willen doen, maar verdraag de kou niet meer. Dus reis ik samen met Gilles, mijn hond, naar hopelijk warmere oorden.

Het reisdoel is om te beginnen Portugal, waar mijn zoon en zijn vrouw sinds vorig jaar in de Algarve wonen. De  veronderstelde route gaat dit keer langs de westkant van het Iberisch schiereiland, maar het zou zo maar kunnen dat dat gaandeweg verandert. De vorige winterreis  meanderde ik van de ene mooie plek naar de volgende, langs bezienswaardigheden, archeologische opgravingen en musea: een heerlijke manier van reizen, dus dat concept volg ik weer. Bilbao en het Guggenheim staan op mijn verlanglijstje, dus die liggen in ieder geval op mijn route. De voorpret is begonnen!

Zodra ik alles geregeld en ingepakt heb, vertrek ik. Het volgende verhaal komt uit Frankrijk. Au revoir!

1. Carla de winde:
    goeie reis Catalina !
  2. Catalina:
    2 december 2023
    Dank je Carla! Tot in het voorjaar….
  3. Wilma:
    2 december 2023
    Hoi, succes nog met het inpakken en ik wens je een heel goede, fijne reis toe. Hopelijk kun je weer net zo genieten als de vorige keer. Hou ons op de hoogte met je smeuïge verhalen, dan reizen we in gedachten met je mee. Veel liefs
  4. Catalina:
    2 december 2023
    Lieve Wilma, dank je wel! Ik hoop veel te vertellen te hebben….
  5. Jacqueline:
    2 december 2023
    Bon voyage!!!!! Leuk om te volgen vanuit ons koude kikkerlandje !
  6. Catalina:
    2 december 2023
    Leuk dat je me weer gaat volgen Jacqueline! Misschien heb je weer tips voor me?
  7. Catalina:
    2 december 2023
    Bedankt allemaal voorjullie aanmoedigende en lieve reacties!
  8. Els:
    Jippie...goed idee.
    Heerlijk kun je je kleinkind weer zien.
    Ik kijk uit naar je verhalen.
    Veel liefs en goede reis.
    Els
  9. Catalina:
    2 december 2023
    Ik hoop weer mooie belevenissen te delen Els
  10. Chantal:
    2 december 2023
    Bonjour Catalina. Mooi, ik kon het lezen nu... Veel succes met de reis!
  11. Catalina:
    2 december 2023
    Dank je Chantal! Ik hoop je deze winter weer ergens te ontmoeten. Jij ook een fijne reis!
  12. Natasja de Waal:
    2 december 2023
    Bon voyage Catalina! Ik ga je blog weer met veel interesse volgen vanuit Zaamslag. Fijn dat je je familie weer spoedig terug ziet. Groet Natasja
  13. Catalina:
    Dank je!
  14. Janny:
    2 december 2023
    Bram en ik wensen je een hele goede reis toe. We vinden het altijd leuk om je belevenissen te lezen. Begin januari hopen wij ook op pad te gaan. We denken aan Spanje. Groeten van ons.
  15. Catalina:
    2 december 2023
    Dank je Janny, wie weet komen we elkaar weer ergens tegen! Ik wens jou en Bram ook een heel fijne tocht! Houd je me op de hoogte waar jullie ongeveer zijn? Groetjes
  16. Cissy:
    17 december 2023
    Hoi Catalina, ik wens je heel veel reisplezier! Wie is er in de Algarve gaan wonen?
    Groetjes Cissy
  17. Catalina: