Betoverende, zonovergoten herfstkleuren op weg naar Reims

24 oktober 2021 - Muizon, Frankrijk

Het was een prachtige dag om te reizen. Superlatieven schieten tekort om de rit van vandaag recht te doen. Op mijn dooie gemakje, met mijn geweldige camper in de cruisestand, heb ik genoten van zonovergoten vergezichten vol door de herfst gekleurde bomenrijen, heuvels met glanzend zwarte, al gefreesde akkers naast net ontsproten frisgroene velden. Het toppunt van de rit was vanaf Charleroi over de Route National 5 met het eindeloze, glooiende bosland aan de voet van de Ardennen. Nergens een stad, dorp of zelfs maar een huis te bekennen. Alleen hier en daar enkele koeien op een stuk grasland, wat suggereerde dat er ook ergens mensen zouden moeten zijn.

Ik wist niet dat er zo dichtbij zulke mooie landschappen te zien zouden zijn. Dat lijkt onnozel, maar ik heb weinig gereisd en zelden zelf achter het stuur door buitenlanden gereden. Op een minitripje Noord-Frankrijk jongstleden juni na en een paar ritjes naar Gent en Brugge is het misschien al 20 jaar geleden.

De rit eindigde ontnuchterend niet in Reimst. De beoogde camperplek bij het voetbalstadion was niet beschikbaar. Er werd gevoetbald en alle parkeerplaatsen én wegen in de wijde omtrek stonden vol auto’s. Gelukkig ben ik aangesloten bij France Passion, zodat ik 6 km buiten Reims een prachtige overnachtingsplek heb gevonden bij een plukhoeve waar fruit, groente en bloemen met de seizoenen mee worden gekweekt.

Morgen opnieuw naar Reims om o.a. de kathedraal te bekijken, waar volgens mijn zoon Lodewijk zijn naamgever, koning Clovis de eerste is gedoopt

1. Cissy:
    25 oktober 2021
    Superleuk!!! Heeeeeeel veel plezier!!
  2. Catalina:
    Dank je!
  3. Linda:
    25 oktober 2021
    Leuk deze reisblog! Ik ben benieuwd naar de volgende etappe. Heel veel plezier.
  4. Catalina:
    25 oktober 2021
    Dank je Linda! Ik ga elke keer als iets het melden waard is een stukje schrijven.